tisdag, juli 25, 2006

Art Diary

Skulle möta upp E i stan igår efter hennes skoldag. Tänkte att jag skulle åka in lite tidigare så jag får känna på Melbourne lite själv. Hitta själv. Istället för att bara gå brevid henne som en hund och inte ha en aning om hur vi går. Det gick faktiskt rätt bra. Hittade massa underbara affärer. Bland annat en konstaffär med massa affischkonst. I rummet längst in fick jag ont i magen. Där på väggen hängde två stora tavlor som jag någon gång ska ha på min vägg.

Jamie Hewlett. Jag är kär.
















Införskaffade mig senare ett mindre teckningsblock som faktiskt är möjligt att ta mig sig lite överallt. Till skillnad från mitt bautablock.
Vi gick och tog en kaffe på världens (just nu) schysstaste café/bar. St Jeromes. Ligger inne på en liten grändgata där man bara tror det bor soptunnor och luffare. Man går in och det är saker överallt på väggarna. Murrigt. Lågt i tak. Sen går man igenom det lilla rummet och ut igen. På en slags bakgårdsgränd. I gränden. Ja ni fattar.
Tänkte åka dit på torsdag och ta med mitt nyinköpta block. Finner man ingen inspiration där finner man den aldrig!

Nu ska jag till jobbet. Undra vad jag ska göra idag. Skala potatis eller lök?

1 Comments:

Blogger SAIRUS...®`™ said...

greetings from the u.k ;)

3:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home