lördag, juli 15, 2006

Vänder på dygnet

Det får bli en ändring på det. Fast å andra sidan kommer det bli svårt. Om allt går som det ska kommer jag ha jobb sex dagar i veckan. Och tre av dom dagarna kommer jag jobba från 18.00 tills köket är klart, vilket vanligtvis brukar vara runt 02.00. Jobbade mitt andra skift igår på Melbourne Wine Room. Mjukstartar med tiderna plus att killen som jag ska ta över för var där också. Så jag började inte förrän 21.00. Det var bara att dra på sig diskhandskarna och sätta igång. Allt gick kanon och vi var klara vid halv två.

Jag och Zul, indonensen vars jobb jag tar över, delade sen på en flaska vin och tjötade skit. Han är väldigt djup. Pratar mycket om hur happy det är viktigt att man är. "Doesn't matter how you look or who you are, you must be happy. In here! Och så slår han knytnäven mot bröstet, precis vid hjärtat. Han ska bli president i Indonesien. Jag önskar han all lycka och hoppas att jag träffar han igen någon gång i framtiden!

Sov till halv tre idag. Inte bra. Ska försöka komma upp i mänsklig tid imorgon. Hoppas det blir fint väder så jag kan avnjuta en kopp kaffe på trappen utanför. Café 3/58..

5 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen said...

Han har ju rätt... men hur lätt är det att alltid vara lycklig.

4:58 em  
Blogger elinlee said...

Det finns för många som går och väntar på lyckan istället för att hitta den i de små saker runt omkring som gör en lycklig. I tillägg finns det för många med helt fel uppfattning om vad lycka är, eller i vilken form den kommer. Åh, nu ligger du inne och sover och jag måste jobba hela dagen.... Vi ses i eftermiddag babe. Massa kramar och pussar till min lycka i livet. E

10:21 em  
Blogger Simon said...

Mamselamsen:
Det är jättesvårt.. Men man måste, som elin säger, försöka hitta den i småsaker mer!

11:01 em  
Blogger Fredo said...

Rätt. Själv har jag många motton men en är: Allt gott du gör mot andra, får du tillbaka. Men även det onda.

Typ.

9:32 fm  
Blogger Simon said...

Som hip-hoparna skulle sagt: Word..

11:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home