lördag, juli 08, 2006

Dagsrapport

Elin är och jobbar så här sitter jag igen. Ensam i soffan framför mitt-på-dagen-TV. Ren skit alltså. Men jag deppar absolut inte. Trivs med att vara själv hemma. Sitta och tänka på lite allt möjligt, dricka lite för mycket kaffe, skriva mail till folk hemma i Sverige, teckna lite, osv.

Får dock resa mig upp ur soffan snart. Denna gudagoda soffa som är alldeles lagom insutten och mjuk. Ska ner till IGA och handla lite mat och andra förnödenheter. Tror det blir spaghetti och köttfärsås på menyn idag. Mumma!

Har börjat söka jobb. Eller ja, jag har sökt ett jobb. Ska skicka iväg en ansökan till nästa nu. MiniMovers. Förnöjt att bli flyttgubbe! Fast jag blev lite orolig när jag såg bilderna från deras hemsida. Alla gubbar såg ut som den där tjuren, Belgien Blue. Jaja, jag kan behöva lite muskler.

Nä, ett Family Guy avsnitt nu för att slå ihjäl en halvtimme..

2 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen said...

Visst är det underbart att få "äga" sitt hem, när ens själs älskade är iväg. Inte så att man gör något särskilt, utan bara att man KAN!

9:41 fm  
Blogger Simon said...

Mamsen:
Precis den känslan jag menar :)

9:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home