måndag, juli 10, 2006

Zzz

När ska man lära sig att man inte blir piggare eller får mer nyttig sömn av att ligga och snooza i en timme!?
Men jag märkte att man har väldigt lätt för att drömma massa sjukt under den tiden. Jag var t.ex i Spanien och körde på fel sida vägen, rånade en verktygsaffär och spelade fotboll med klasskamrater jag inte pratat med sen högstadiet. Jättesjukt!

Storm i St. Kilda idag. Eller det ser iallafall så ut när man kikar ut genom fönstret. Och det måste jag ut i sen! Måste ner och skicka iväg ett brev åt E. Får ta en kaffe eller nåt för att inte frysa fast.
Det är sjukt hur kroppen ställer om sig när det gäller temperaturer. Vad den tycker är kallt osv. Igår var det 14 grader ute och vi frös som fan. Lustigt tänkte jag, när det var 15 grader hemma i Sverige någon gång i april gick man glatt ut i shorts och t-shirt! Längar till det blir varmt här. Så jag kan reta alla hemma, som retar mig nu!

Var på min första Footy-game igår. Australiensisk fotboll. Någon slags variant på rugby. Riktigt roligt att titta på iallafall. Speciellt när man satt framför ett gäng trogna St. Kilda fans som hade ett och annat att säga till motståndarlaget. Och om sina egna gubbars spel för den delen. Klockrent!

Nu ska jag laga lite mackor i våran über-mack-grill..

4 Comments:

Blogger Fredo said...

På tal om temperatur. Det är 2000 % luftfuktighet i Stockholm just nu. Och ibland regnar det. På kontoret är det bakugnsvarmt. Alltså inte lika varmt som seriemördarvarmt, men ändå. Jag känner mig som en raggsocka som varit instängd i en gummistövel och färdats genom Sahara. Och så ska man jobba lite på det. Kul.
PS. Hur lägger jag upp länkar på min blogg? Har du koden?

2:15 em  
Blogger Simon said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

3:25 em  
Blogger Simon said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

3:29 em  
Anonymous Anonym said...

Aussie Rules finns också överallt i Sverige.

Kolla: www.aflsweden.se

5:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home