fredag, juli 07, 2006

Visdomsord

Min farfar, som var en fantastisk människa, sa en gång till mig: Simon, gå inte en dag utan att rita ett streck.
Han, liksom jag, hade en passion inom teckning. Orden har aldrig lämnat mig men jag känner att jag ibland är dålig på det. Jag tecknar fortfarande väldigt mycket, men det går i svackor. Ska försöka börja ta orden bokstavligt.

Skaffade, för ungefär ett och ett halv år sedan, min första tatuering. Blev riktigt nöjd. Men som jag hört så många gånger så är det omöjligt att bara göra en och sen "lägga av". Nu börjar det suget verkligen komma över mig. Jag vill ha mer. Jag vill ha en helarms tatuering. En såndär massiv som egentligen är massa olika, över hela armen. Men jag har liksom ingen erfarnhet av det. (döh) Finns det massa saker man behöver tänka på? Höger eller vänster arm? Var börjar man? Med vad börjar man?
Antar att det bästa är att knalla in på en studio och fråga proffsen.. Får kika på det.

Måste nog laga mig lite mat nu. Makaroner och ketchup kanske. En måltid som får dina smaklökar att jubla!

3 Comments:

Blogger Widde said...

Efter sommaren ska jag tatuera hela höger överarm. En cover up på en gammal och ful tatuering.
Hur som helst, du gör rätt i att knalla in på en studio. Du anar inte vad dom kan hitta på =)

7:41 em  
Blogger Malou said...

jag vet hur det känns... börjar känna suget av att göra en andra nu, så det blir nog till hösten! inget så drastiskt som en helarms, dock...:)

10:23 fm  
Blogger mattiasg said...

bra ord från farfar. alltid teckna. alltid alltid. det är i bilden av verkliheten allt uppstår.

11:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home