söndag, september 10, 2006

Vin och ost och svammel

Idag har vi vart på söndagsutflykt. Jag, Elin, Ellinor och Mike. Som egentligen heter Michael Thomas. Det blir kul om man säger det på svenska. Eller uttalar det. Vi åkte ner till Mornington Peninsula och provade vin, provade ost, köpte choklad och åt god mat. En förnöjd dag helt enkelt.
Somnade en stund i bilen hem. Elin också. På min axel, med öppna ögon. Mike och Ellinor bråkade i framsätet om hur vi skulle köra. Det slutade med att resan hem tog dubbelt så lång tid som resan dit. Under en liten period i bilen när radion spelade en 10 minuter lång sitar-låt och Elins huvud började göra ont på axlen och jag inte visste hur jag skulle sitta för att inte få ont och jag inte ville tugga på mitt tuggummi längre, fick jag panik och cellskräck. Men det gick över..

Om en stund ska vi förhoppningsvis ut och käka lite i St Kilda. Jag är hungrig. Blev inte riktigt mätt på lunchen. Jag har väl mask..

Imorgon är jag ledig och ska inte göra någonting. Kanske städa lite. Får se. Känns mer som att det lutar åt att köpa en påse godis, lite cola och titta på någon lättsam film/family guy.

Jag fick en stark längtan precis när jag började skriva idag. En längtan efter att skriva något som jag sen kunde sätta in en bild på Tjet till. Det funka inte, eller jag glömde rättare sagt av det, men jag sätter in en ändå. För jag tycker han är svinball. Allt är egentligen Langris fel. Han hade satt in en bild på en gubbe ur Allram Eests julkalender och som alla kanske vet är Tjet Allrams sidekick. Jävlar vad jag svamlar.

Hej då.

5 Comments:

Blogger Fredo said...

Chet är svinball. Och Allram. Och Franke. Och den där lille svarte rackaren som bara ska jävlas. Vi tittar på dvd:n varje vecka och ibland varje dag känns det som. Och det är inte bara barnen som gillar det. Jag tycker nog att den är bland de absolut bästa julkalendrar som gått. Fast Trolltider leder fortfarande. Men då var du väl inte född ; )

8:17 fm  
Blogger Simon said...

Ja den hamnar verkligen i kategorin favoriter. Bland När karusellerna sover och Sunes jul..
Haha, nej jag var nog tyvärr inte det :)

10:28 fm  
Blogger Langri said...

Förlåt. Det var inte min mening att plantera bilder i ditt huvud. Jag planterar hellre musik - vad sägs om TSOOL.

7:41 em  
Blogger Simon said...

Tsool, mycket bra. Mycket bra indeed!
Vi planerade att åka på en festival dom skulle spela på här nere. Sidan med biljetter hade kraschat och innan vi visste ordet av det var biljetterna slut. KUK, rent utsagt.. Funderar på att maila Ebbot och kolla om dom kan fixa in oss ändå :)

3:47 fm  
Blogger Langri said...

Det där har hänt mig också när jag har varit på väg att boka TSOOL-biljetter. Därför tog det ALLDELES för lång tid att äntligen få se dom.

Men Ebbot är en MYCKET sympatisk snubbe, så är det någon man skulle kunna maila så är det han.
Jag har lagt upp en video hos mig så länge..så du blir peppad.

8:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home