torsdag, augusti 31, 2006

Bra dag

Äntligen har solen börjat komma fram och värma underbara Melbourne (inte huvudstad). Den värmer även upp den underbara förorten St.Kilda där jag befinner mig. Skönt att slippa sitta med raggsockar och tjocktröja inne. Man får god lust att gå ner till stranden och slappa lite. E har dock varnat mig för St.Kilda beach då folk visst ska ha trampat på sprutor där och så vidare. Ja, ja, det får väl bli en annan dag då. På en annan strand.
Och det kommer det faktiskt att bli snart. Den 18 september sätter jag och E av till östkusten och Byron Bay i en vecka. Svingott! Inga planer, inga bekymmer. Bara ha det bra.

Ikväll blir det konsert inne i stan. Närmare bestämt på Hi-Fi Bar. Ska kika på Gomez. Undra vad dom grabbarna har att erbjuda. Köpte en skiva för att lyssna in oss lite och det låter inte fy skam. Ska bli riktigt skönt med konsert!
Och på tal om det så hittade E igår en festival som går av stapeln i december. Inte alls långt härifrån. Och Soundtrack ska spela!! Det är ju helt underbart. Då får man sin dos av tält och billigt vin i år iallafall. Vi missade ju både Hultsfred och Emmaboda på grund av att vi sitter här nere. Men Soundtrack of Our Lives. Här. Jätteförnöjt!

Det gör inget att jag glömde köpa cola när jag var nere vid affärn..

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

cool att se Ebbott gå loss nere down under.

9:34 em  
Blogger Fredo said...

Coolt. Har sett dem en handfull ggr och har en skön bild som skrivbordsbild på datorn (kolla in deras hemsida).

2:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home