lördag, november 25, 2006

MNK

Ah, så skönt att vara lite ledig nu. Jobbet var jobbigt idag. Tiden gick sakta. Men jag hade hjälp. I och med att jag snart ska sluta där så behöver dom en ny kitchen hand och det blir då min uppgift att träna denne. Det gick bra. Känner mig så konstig när jag bara står och tittar på i och för sig. Han hette Frank och var fransk. Jag gillar namnet Frank. Skulle behöva köpa någonting och döpa till Frank. En fisk kanske.

Helt underbart det här med Internet och allt man kan göra. Se på Sveriges Television, lyssna på Sveriges Radio, läsa tidningen och spela spel.
Mammas Nya Kille, ett humorprogram på P3, är det absolut bästa för tillfället. Ett sketchbaserat program av en humorgrupp som enligt mig står i klass med Killinggänget. Norrlänningar. Gillar att överdriva med dialekten. En samling karaktärer med unika egenheter och öden. Lite småtragiska allihopa. Folklivsfanatikern Job Andersson, Shanti Roney som läser uppsatser från högstadiet, radiodagboken med Mangan som slår rekord genom att åka från Treriksröset till Smygehuk på inlines och han får aldrig sluta rulla. Listan kan göras längre.. Lyssna på det.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjena. Hittade en bild som jag tror att du skulle gilla väldigt mycket. Jag tror att stilen tilltalar dig.
: )

http://static.flickr.com/136/319400435_89da6b9730_o.jpg

9:43 fm  
Blogger Simon said...

Ja den var riktigt schysst! Tack för den inspirations-kicken :)
Dum fråga men känner jag dig?

5:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Bullshit Bulletin som heter Fredo. Jag använder mitt namn numera : )

6:51 em  
Blogger Simon said...

ahh, då var det frågetecknet uträtat :)

1:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home