tisdag, november 21, 2006

Schweden

Igår var jag på IKEA i Melbourne. Det såg precis ut som hemma. Dom hade bollhav, bokhyllan Billy och svenska köttbullar(!)
Det sistnämnda var målet för vår resa. 15 köttbullar, potatis, brunsås, massa lingonsylt och knäckebröd! Jag var salig. Längtade hem.
Sen gick vi till den svenska mataffären. Köpte på oss lite inför jul. Sill, senap, Ahlgrens bilar, kaviar, dillchips, lingonsylt, brunsås, glögg, daim, knäckebröd och JULMUST!!! Jag var salig igen. Och längtade hem.

När vi kom hem la jag in en julmust i frysen så den skulle bli kall fort. Efter en timme eller så tog jag ut den. Öppnade den sakta och satte näsan till korken precis lagom till pyset kom. Det luktade underbart. Sen drack jag. På rekordtid tror jag.

Tack Ingvar.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skön omgörning av bloggen. Och jag är inte förvånad att du också kan göra sneda ögat. Det är ett framgångsrikt partytrick. Inte när man kör bil, dock.

Du, texta att lägga en Mentos i en flaska must...

9:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Testa.

9:03 fm  
Blogger Simon said...

Tack!
Haha, ja det tricket funkar alltid.. Det där med musten har jag sett massa videos med men aldrig fått tummen ur och provat. Får nog ta och göra det!

10:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Det spelar fan ingen roll var man befinner sig. Köttbullstallriken är lika god var man än i världen vänder.

Jag förstår din salighet.

11:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home