torsdag, juni 29, 2006

Artist

I bilen på väg till gigantiskt schoppingcentrum och bio kallade Mary mig för "artist". Kommit på att jag vill bli konstnär. Jag vill försörja mig på att teckna och leka med illustrationsprogram på datorn. Känns som att det kan bli lite stressigt att bara förlita sin ekonomi på det så jag kommer säkert skaffa ett litet jobb vid sidan av. Som tar sådär lagom mycket tid. För jag vill ju ha tid till mina vänner. Och sånt. Yes, då var försörjningen klar. Det var ju inte så svårt!

Fan vad det irriterar mig att det finns så jävla mycket snygga tjejkläder men knappt några till killar. Såvida man inte är stenrik vill säga. Och det är inte jag, än. Snälla H&M öppna en affär här nere. Jag kan börja jobba där med en gång. Hur svårt kan det va? Jag vill ju bara ha lite billiga, snygga teschor! Förstår mig inte på "modet" med påsydda, fransiga tygbitar som bildar tuffa ord som Football 96..

Jag rasar helt enkelt.

Sen spillde jag givetvis cola på mig själv inne på bion. Borde skaffa haklapp och dagisfröken igen.

Men allt är glömt nu, jag är förnöjd, för nu ska jag få gå och lägga mig.